lauantai 7. marraskuuta 2015

Mökö ohjasajoponina

Moikkis!

Eli olin tossa keskiviikkona Mököllä, ja päätettiin Siljan kanssa kokeilla ohjasajamista. Kun tultiin tallille, mentiin perinteiden mukaan halimaan ja rapsuttelemaan ponia tarhaan, ja otettiin sen jälkeen poni kiinni, ja talutettiin talliin.

Harjattiin Mökö ja laitettiin valjaat ja suitset päälle. Sitten lähdettiin pellolle niin, että Silja ajoi takaa ja minä talutin ohjasta vierellä. Mökö on aina ollut ihan mahtava kärryponi, joten uskottiin tämänkin homman toimivan ongelmitta, eli pellolle päästyämme päästin ohjasta irti, ja jäin katsomaan kun Silja ajoi.



Kun Silja oli ajanut jonkin aikaa, minä huikkasin kentän reunalta että mun vuoro. Silja pysäytti ponin, ja antoi ohjat mulle. Mä sitten tein kaikenlaisia ympyröitä, lävistäjiä ja muita semmoisia käynnissä, ja muutaman kerran ravissa.

Ajoin sitten ponin tallille loppuhoidettavaksi. Harjattiin vielä nopsasti läpi, ja Silja halusi viedä ponin pois. Sillä välin minä menin varustehuoneeseen ja rupesin rasvaamaan Mökön ajosuitsia. Kun olin ne rasvannut, laitoin valjasrasvan ja pyyhkeen paikoilleen, ja sammutin satulahuoneen valot.

tärähtänyt...


Lakaisin vielä lopuksi kuntoonlaittopaikan.
-Ansku

Nyt on vihdoin saatu ulkoasu "lopulliseen" kuntoon. Mitä tykkäsitte postauksesta?

2 kommenttia:

  1. Kiva postaus! Käyppäs lkemassa ja liittmässä lukiaksi settisjasuokki.blogspot.com

    VastaaPoista

Kiitos jos kommentoit!